ستاره های آسمان

ریاضی ابزار شناخت جهان هستی

ستاره های آسمان

ریاضی ابزار شناخت جهان هستی

ستاره های آسمان
مطالب پربحث‌تر

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سلام

موضوع این مقاله شناخت موقعیت‌های حساسی هست که باهاش درگیر هستید و متوجه‌شون نیستید (همون برهه حساس کنونی خودمون) و اطلاعاتتون که میتونه حیاتی باشه

    1. جزئیات خدمت سربازی

    2. مسیرهای تماس مثل تلفن، آی‌دی یا ایمیل‌های شخصی

    3. دادن اطلاعات هویتی و شخصی تون

    4. اطلاعات فنی و تخصصی

    5. اطلاعات دانشگاهی

    6. و …

حالا ممکنه بگیید مگه اطلاعات من چه ارزشی داره؟ مگه من کی هستم؟ شما مالک یک اکانت اینستاگرام با ۵k فالوور هستید، شما افراد برتر علمی دانشگاه را می‌شناسید، شما دارای کارت ملی و شناس‌نامه هستید که برای ثبت سیمکارت نیاز هست. شما افراد متخصص زیادی را میشناسید، شما سیمکارت ایرانی دارید و …

ایمیلی دریافت می‌کنید از زنی که مبتلا به سرطان هست و تا چند ماه بعد خواهد مرد، وارثی ندارد و به دنبال مسلمانی هست تا با او ازدواج کند و اموالش را برای او به ارث بگذارد تا مبادا دارایی‌اش تحت تصرف دولت آمریکا علیه مسلمین استفاده شود! پیامکی برای فعال‌سازی بسته‌های حمایتی دولتی دریافت می‌کنید، لینکی رو باید بکشید بالا تا ۱۰ گیگ اینترنت رایگان استفاده کنید، راننده تاکسی مسیر پادگان خاطرات خدمتی‌اش را تعریف می‌کند و منتظر خاطرات شما می‌شود، یک پروژه شخصی به شما پیشنهاد می‌شود که عایدی مالی چندانی ندارد ولی به لحاظ پیچیدگی فنی چنان است که شما فریفته موضوع پروژه می‌شوید و …

خوب فرض کنید ایمیل ناخواسته‌ای دریافت کردید با مضمون رفاقت از آن سر کره زمین برای وقف اموال. توضیحات زیادی نیاز نیست، ولی روحانیون شیعه و سنی قابل اعتماد زیادی هستند که می‌توانست به آن‌ها مراجعه کند. ایمیلی برای بازیابی پسوورد ارسال شده، یا برنده مسابقه‌ای شده‌اید که روحتان هم خبر نداشت! این پیام‌ها را رها کنید. در بهترین نگاه لینک آلوده به بدافزار برای شما ارسال شده است. هرگز روی لینکهای داخل پیامک‌هایی کلیک نکنید! هرگز! ممکن است لینک به ظاهر آدرسی آشنا باشد ولی با سوءاستفاده از کاراکترهای روسی، آدرسی جعلی باشد. هیچ چوپان گنج‌یابی برای تقسیم گنجش دنبال شریک نمی‌گردد، مهمتر از همه شاید عجیب باشد ولی شماره تلفن شما در قرآن وجود ندارد که با باز کردن قرآن شماره شما را ببینند و به شما زنگ بزنند! :)

    1. هرگز به ایمیل‌های ناخواسته جواب ندهید.

    2. به پسوند فایلها قبل از اجرا دقت کنید. ممکن است فایلی بانام a.pptx.exe برای شما ارسال شده باشد.

    3. هیچ برنامه‌ای را از تلگرام دانلود و نصب نکنید. اگه ریگی به کفششون نیست بزارن کافه بازار!

    4. هیچ برنامه‌ای توان حذف لباس از بدن دیگران را ندارد. البته شاید کلیپهای طراحی کامپیوتری دیده باشید که با افکتهای سنگینی لباس یک نفر را حذف کردند و واقعاً پوست آن‌ها دیده می‌شود. اولاً این افکتها توان مصرفی زیادی دارند و هنوز هیچ برنامه موبایلی از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند و همینطور تصاویری که در این کلیپها می‌بینید با نورپردازی‌های خاص و البته با بافت خاص گرفته شده‌اند تا دقیقاً در همین فرآیند استفاده شووند و هیچ ربطی به عالم واقع ندارند.

    5. اگر به طور ناخواسته ایمیل بازیابی رمز برای شما ارسال شد از کلیک کردن روی آن بپرهیزید.

    6. رمز عبور بقیه به شما ربطی ندارد! چون اگه مربوط باشه رمز شما هم به اونها مربوط میشه.

    7. روی سیستم جوجه هکرهای نخاله حتی ایمیل هم چک نکنید.

    8. یک بک‌آپ از داده‌های مهمتان داشته باشید. باج‌افزار خبر نمی‌کنه!

    9. اسکن رنگی و عکس رنگی شناسنامه‌تان را به کسی ارسال نکنید. یک برگ عکس رنگی از شناس‌نامه و کارت ملی برای ثبت‌نام هزاران سیمکارت کافی است!

    10. هرگز عکس رنگی گذرنامه‌تان را به جایی ارائه نکنید.

    11. به هیچ وجه رمز سیستم دانشگاهی را از روی شماره موبایلتان انتخاب نکنید. اگر متوجه شدید که بدون درخواست شما رمز سیستم دانشگاهی به اطلاعات اولیه (معمولاً کدملی) برگشت خورده مطمئن باشید که یکی وارد اکانتتون شده.

این‌ها مقابلات و تهدیدات دم دستی توسط جوجه سوشیالیست‌ها بود که اتفاقاً بخش عظیمی از جامعه را درگیر کرده‌ ولی ممکن هست با تهدیدهای جدیتری مواجه شوید! تهدیداتی از جنس عاشقان ایران زمین، گروه‌های منافق! شاید بگید به من چه؟ اولش چهار تا خاطره از خودم و دوستانم بگم واستون (خاطراه با تغییرات همراه هست):

    • خاطره نفر اول (دوستان): روز اول خدمت سربازی لباسهاش رو گرفت رفت نظامی فروشی سایز خودش رو بگیره. با توجه به اینکه لباسش درجه نداشت (دو ماه اول کسی حق نداره درجه بزنه) تابلو بود که تازه کار و ناشی هست. یه نفر جلوش رو گرفت و گفت که سرباز کجایی؟ گفت فلان پادگان تصادفاً رهگذر هم قبلاً اونجا خدمت کرده بود، کمی از خاطرات خدمتیش گفت، بعد پرسید کدوم گردانی، گفت گردان حضرت عباس (همچین گردانی نداشتن) جالب اینکه آقای رهگذر هم تو همون گردان خدمت کرده بود البته تو گروهانی متفاوت. فرمانده دوستم جناب سروان یزدانی بود که رهگذر میشناختش و بهش سلام رسوند (تو کل پادگان همچین شخصی نداشتن). وقتی در مورد جناب سرهنگ اژدرخوانی! ازش خاطره می‌کشید فهمید که سرکار هست و پیچید رفت، خیلی هم دقیق رفت که تو دوربین مغازه‌هایی که دوربین دارن دیده نشه (معلوم بود قبلاً حساب کتاب کرده بود.).

    • خاطره نفر دوم (خودم): مال سفر کربلاس. سال ۹۱ با اردویی از دانشگاه شریف، تهران و علم و صنعت رفتیم زیارت اربعین. دوستان به تعدد تعریف می‌کردن که موقع اِسکان تو کربلا یا نجف به تعدد ایرانی‌ها ازشون می‌پرسیدن شما دانشجوی کدوم دانشگاه هستید؟ و اگه جوابهایی مثل آزاد رودهن یا غیرانتفاعی ممقان می‌شنیدند از دانشجوهای شریف پرس و جو می‌کردند. اون موقع داعش خیلی قدرت داشت و عزیزان منافق رسما باهاشون همکاری می‌کردن و هنوز تو عراق سکونت داشتن. کافی بود یه نفر اطلاعات درست بده که فاجعه ملی اتفاق بیافته (نزدیک به ۶۰۰-۷۰۰ تا دانشجو همگی تو یه سوله اِسکان داشتیم).

    • سناریوی فرضی: فرض کنید تو پادگان یه سرباز غریبه یکهو بهتون بگه با موبایلش ازش عکس یادگاری هنری بگیرید، روی زمین دراز می‌کشید و از فاصله ۱۲ متری سوژه عکسی میگیرد که خاک هم دیده میشه، خیلی شیک، هنری و جذاب! ولی همزمان نفر سوم هم از شمای دوربین به دست عکس بگیره و به هر نحوی برسونه دست حفاظت. پادگان هم درگیر یه مسأله جاسوسی باشه. به نظرتون حفاظت پادگان مجبور نمیشه یه انرژی زیادی روی شما بذاره؟ هم جاسوس تونسته زمان بخره و هم شما درگیر یه پروسه نفسگیر شدید.

    • خاطره نفر سوم(دوستان): غریبه‌ای ازش خواست پروژه‌ای براش انجام بده. میگفت پروژه برای اغنای حس فضولی خودش هست و چیز دیگه‌ای نیست. پولش رو هم نقد با بیتکوین پرداخت می‌کنه. موضوع پروژه اصلاً به حس فضولی یه آدم عادی ربطی نداشت. برای همین ازش میخواد شماره تلفن ثابت بده که بهش زنگ بزنه و باهم صحبت کنن. (تلفن ثابت مثل موبایل خر تو خر نیست و میتونین قبل از همکاری استعلام کنین.). ولی جالب اینکه یارو به سرعت همه پیام‌ها رو پاک کرد و بعد بلاک کرد! شاید طرف روانپریش بود نمیدونم ولی به هر حال یا مشکل امنیتی داشت یا مغزی.

خوب حالا چه‌جوری این اتفاقات رو تشخیص بدیم؟

    1. به هیچ‌کس ربطی نداره اسم شاگرد اول دانشگاه‌تون چیه! حتی کسی که میگه قبلاً دانشجوی اونجا بوده

    2. به هیچ‌کس ربطی نداره تو فلان سمینار علمی کیا اومده بودن

    3. به هیچ‌کس ربطی نداره اسم گردانهای تو پادگانتون چیه!

    4. به هیچ‌کس ربطی نداره اسم سربازهای دیگه یا کادریهای بسیج، پادگان چیه!

    5. به هیچ غریبه‌ای مربوط نیست که سربازهای امریه‌ای که تو محل کار شما هستن کیان.

    6. به آدمی که بلد نیست درست فارسی حرف بزنه ولی در مورد کف خیابون‌های ایران صحبت می‌کنه مشکوک باشید. (منظورم آدمهایی که لهجه ترکی، کردی یا عربی دارن نیست، بلکه منظورم کسایی هست که واقعاً بلد نیستن حرف بزنن مثلاً میگن «آذر ۹۸ مردم در خیابانها با اعتراض‌های بنزینی گران شدنشان، نشان می‌دهند که شدنی یا معیشت وخیم است!») معمولاً منافقینی که بزرگ شده خارج از ایران هستند به دلیل محدودیت در رفت و آمد، شنیدار فارسیشون خوبه، خواندنشون هم خوبه ولی نوشتن و حرف زدنشون ایراد داره.

    7. به آدمی که کلمات تخصصی شغل و درسش رو بلد نیست مشکوک باشید. مثلاً کسی که بگه من kryptogerafy کار کردم اصلاً اعتماد نکنید.

    8. به کسی که پروژه‌های سنگین و غیرعادی رو به عنوان پروژه شخصی پیشنهاد می‌ده مشکوک باشید.

    9. به کسی که برای اثبات یک گزاره از موارد نامربوط استفاده می‌کنه مشکوک باشید. مثلاً برای اینکه ثابت کنه عضو سایت cloob.com هست دلیل بیاره که خیابون آزادی تهران کلی چهارراه داره!

    10. در مورد کسی که به نقل از حفاظت اطلاعات نهادهای مختلف صحبت میکنه کاملاً مطمئن باشید که یه جای کارش می‌لنگه. تو بهترین حالت مثل فرش پاتریس یه تخته‌اش کمه!

    11. اصلاً به شما ربطی نداره فلان آدم مشکوک امنیتی با چه هدفی اومده سراغتون. فضولی الکی نکنید.

    12. حتی الامکان قبل از حصول اطمینان کمترین میزان اطلاعات رو در اختیار طرف مقابلتون بذارید. دقت کنید بعضی وقتها کمترین اطلاعات هم حاوی اطلاعات مهمی هستن. (بریده یک فیلم:) فرض کنید  شما یکی از خلبانان ارتشی هستید. محله شما در جنگ بمب‌باران شده. تلفن منزل شما زنگ می‌خورد. تلفن را برمی‌دارید، خانم پشت تلفن از هلال احمر هست و از وقوع حملات موشکی سؤال می‌کند. شما می‌دانید که هلال احمر به کسی زنگ نمی‌زند و این تماس از طرف یک جاسوس هست و به او می‌گویید: خفه شو جاسوس. با اینکه اطلاعاتی که ارائه دادید حداقلی بود ولی اولاً شما تلفن را برداشتید پس خطوط ارتباطی سالم است و ثانیاً با تیزهوشی متوجه شدید که پشت تلفن جاسوس هست. پس شما فردی آموزش دیده هستید و ثالثاً از بمب‌باران جان سالم به در بردید! دقت کنید که مراکز جاسوسی و ضدجاسوسی افراد متبحری دارند که متوجه دروغگویی شما می‌شوند. پس بهتر است اصلاً اطلاعاتی ارائه نکنید چه راست و چه دروغ.

    13. به کسی که از کلمه خروش یا تلاونگ استفاده کرده مشکوک باشید (مگه اینکه در مورد تخم مرغ تلاونگ باشه). بیشتر، مجاهدین خلق از این کلمات استفاده می‌کنن.

    14. به کسی که در مورد نظامی‌های ایران بگه «افراد دینداری که فکر میکنن دین و دنیا رو با هم پیدا کردن» مشکوک باشید. تهمت‌های دیگه رو بیخیال. این مورد خاص، دقیقاً این مورد خاص خیلی مشکوکه.

    15. به کسی که علایم نگارشی رو خیلی عجیب غریب رعایت میکنه مشکوک باشید. دقت کنید منظورم کسی نیست که یلخی و بیسوادانه علایم نگارشی میریزه تو متن. منظورم کسی هست که پایبند یه سری چیزای بیخود و غلط هست. مثلاً کسی که بعد از کلمه «جان» حتماً دو تا خط فاصله می‌زنه یا قبل و بعد نقطه اقلاً یه ویرگول میذاره.

    16. به کسی که شدیداً ادعا روشنفکری دینیش میشه، و روزهای ۱، ۹، ۱۲ اردیبهشت، ۲ و ۸ خرداد، ۲۸ شعبان و دو روز اول محرم رو میرن مرخصی (به هر ترتیبی شده حتماً این روزها رو نمیان سر کار) مشکوک باشید.

  • محمد اسماعیل حسنی