سلام
عکس زیر از صفحه ۷ کتاب ریاضی اول دبیرستان گرفته شده.
- جمله اول: شمارش یک نوع اندازهگیری است
- جمله دوم: شمارش تعداد اشیاء را مشخص میکند.
- اجمله سوم: شمارش دارای واحد است.
عبارت فوق نخستین جایی است که در این کتاب به طور
رسمی تعریفی برای شمارش ارائه شده و دانش آموزی که نیاز به مفاهیم عام و
غیرتخصصی دارد با تعریفی روبرو میشود که حتی اولین جمله آن «شمارش نوعی
اندازهگیری است» چندان جالب به نظر نمیرسد.
اولین
بار در نظریه اندازه است که مفهوم شمارش و مفهوم اندازهگیری باهم تلاقی
پیدا میکنند و آنجاست که میتوان شمارش را نوعی اندازهگیری دانست. قریب
به اتفاق دانشآموزان فنی-حرفهای، نظری و کاردانش هرگز تا آخر عمر خود
معنی این چنین جملات گنگ را نخواهند فهمید و پاسخ آنها به معنی شمارش و
اندازهگیری هیچ شباهتی به هم نخواهد داشت. عبارت فوق حتی برای بسیاری از معلمین کارشناس نیز گیج کننده خواهد بود. مفاهیم اندازهگیری و شمارش نباید یکسان فرض شوند چرا که این دو تعریف عام این دو مفهوم یکسان نیستند.
-----------------------------------------
نمیدونم
نتیجه کسایی که همچین کتابهایی میخونن چی میشه ولی مهندسی که از کتابها
بیرون میاد ساختمون سه طبقه میسازه، طبقه دوم میریزه، طبقه اول و سوم سالم
میمونن...
یادمه خودمون دبیرستان بودیم یه کتاب شیمی به خورد ما داده بودن که رکورددار غلط در سطح کتب درسی جهان بود (به گفته معلمین مربوطه)... فکر کنم 900 غلط در سه کتاب اول تا سوم دبیرستان!!!
- ۳ نظر
- ۲۹ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۴۶