ستاره های آسمان

ریاضی ابزار شناخت جهان هستی

ستاره های آسمان

ریاضی ابزار شناخت جهان هستی

ستاره های آسمان
مطالب پربحث‌تر

خم جردن

دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۹، ۰۴:۲۲ ب.ظ
سلام
سوال زیر از سوالهای باز ریاضیات هست.
آیا در هر خم جردن می توان 4 نقطه پیدا کرد که با وصل کردن آنها به هم یک مربع ساخت؟

  • محمد اسماعیل حسنی

خم جردن

نظرات  (۱۱)

سلام وبلاگ خوبی دارین به مام سر بزنین
4 ضلعی که میشه ولی مربع
پاسخ:
احسنت!
تف بر شرفتون
پاسخ:
علی(ع)در وصیت خود به فرزندش امام حسن(ع)فرمود: «و ارض من الناس بما ترضاه لهم من نفسک؛برای مردم به چیزی راضی باش که برای خود می‌پسندی»
در مورد چهار ضلعی که مطمئنم ولی مربعشو نمی دونم
پاسخ:
دمت گرم!

بله زیرا  در هر خم ساده ی بسته میتوان در ابعاد مختلف مربع ساخت  وخم جردن یعنی هر خم ساده ی بسته مجموعه نقاط صفحه را  به سه زیر مجموعه تقسیم میکند 1) درون خم 2) روی خم 3) خارج خم

تعریف خم ساده ی بسته : خمی که ساده و بسته باشد.  

تعریف خم ساده:خم مسطحی که هیچ یک از نقاط خود را قطع نکند مگر نقاط انتهایی.

تعریف خم مسطح :مجموعه نقاطی از صفحه که بتوان بدون برداشتن قلم رسم کرد .

تعریف خم بسته:خم مسطحی که نقاط انتهایی بر هم منطبق اند.

پاسخ:
شما ادعا کردید که «در هر خم ساده ی بسته میتوان در ابعاد مختلف مربع ساخت» من هم سوالی دارم: دایره به شعاع یک، شما یک مربع به ضلع 0.1 روی این دایره رسم کنید، فکر میکنم محال باشد
احتمالا معنای سوال دقیق نبوده یا شما دقیق متوجه نشدید، ما قرار هست «در خم جردن چهار نقطه انتخاب کنیم» یعنی چهار نقطه روی خم انتخاب کنید، برای مثال در سوال دایره، باید با انتخاب 4نقطه از روی محیط دایره باید مربع بسازید!
اگر کسی این سوال را حل کند در زمره بزرگترین ریاضیدانان تاریخ قرار خواهد گرفت
سلام اگه میشه اثبات خم حردن رو برا من بفرستید
Ali.khosravani0@gmail.com
پاسخ:
اثباتش نیازمند توپولوژی جبری هست! هر زمان در دوره ارشد ریاضی، توپولوژی جبری رو تا بعد از همولوژیها خوندید میتونین با توجه به گروه همولوژی سلولار nام کره n بعدی به راحتی ثابت کنین! البته فکر کنم شما دبیرستانی باشید که خم جردن رو شما میتونین توضیحات فارسی بدید تا معلمتون رو قانع کنین ولی اثبات مقدماتی بلد نیستم.
فکر کنم اگه دو قطر دلخواه عمود بر هم از دایره رو رسم کنیم محل برخورد آنها با محیط دایره میتواند راسهای مربع باشد که براحتی قابل اثباته
پاسخ:
هر خم جردن، لزوما دایره نیست! اثبات شما خیلی خیلی خیلی حالت خاصه
راهی هس بشه جواب این سوالو پیدا کرد
پاسخ:
از مسائل حل نشده ریاضی هست و اگه بتونین حل کنین اسم شما تو تاریخ ریاضی میمونه
من به طور تجربی تعداد زیادی خم رو امتحان کردم و دیدم که مربع توش درست میشه
باسلام.
من یک سوال دارم. اثبات این قضیه رو میخوام:
ما یه داریم. دو نقطه روی دایره درنظر میگیریم و توسط خمی در داخل دایره این دونقطه را به هم وصل میکنیم طوری که مساحت دایره را نصف کند.
اگر طول منحنی رسم شده L باشد
انگاه: Lی بزرگتر مساوی قطر است.
خواهش میکنم اثبات این رو بهم بدید یا منبعش رو معرفی کنید. باتشکر
پاسخ:
سعی میکنم تا دو-سه روز جواب بدم
  • یاسمن. ش ی
  • *یه دایره داریم... (قبلی اشتباه تایپی بود
    روی خم یا درون ناحیه دقیقا؟
    پاسخ:
    دقیقا سوال اینه: از خم جردن بسته ۴ تا نقطه انتخاب کنید! در مورد درون ناحیه حرفی نزده، اصلا ناحیه یعنی چی؟ خم ممکنه بارها و بارها خودش رو قطع کنه، مفهوم ناحیه چیه اون وقت؟ البته میشه به مفهوم ناحیه معنا داد ولی به سختی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی